Produkty
Zgodnie z uzyskanymi pozwoleniami na bazie można obsłużyć następujące rodzaje produktów:
w I klasie niebezpieczeństwa pożarowego:
w III klasie niebezpieczeństwa pożarowego:
- paliwa żeglugowe typu: MGO, MDO oraz IFO;
- lekkie i ciężkie oleje opałowe;
- oleje napędowe;
- biopaliwa;
produkty naftowe o temperaturze zapłonu powyżej 100:
- gacz parafinowy;
- oleje bazowe;
- inne;
poza klasowe:
- olej rzepakowy;
- melasa;
- inne produkty ciekłe.
Usługi są świadczone rzetelnie i profesjonalnie w sposób bezpieczny przez wykwalifikowany personel z wieloletnim stażem w branży. Zapewniamy wysoki poziom bezpieczeństwa oraz staranność w rozliczeniu produktów. Serdecznie zapraszamy do współpracy.
Infrastruktura magazynowa
1. Zbiorniki magazynowe:
Nr zbiornika
|
Pojemność użytkowa
|
Rodzaj produktu
|
Rodzaj Zbiornika
|
1
|
5430 m3
|
III klasy niebezpieczeństwa pożarowego
produkty naftowe
pozostałe
|
naziemny pionowy
|
2
|
5430 m3
|
III klasy niebezpieczeństwa pożarowego
produkty naftowe
pozostałe
|
naziemny pionowy
|
3
|
5000 m3
|
I klasy niebezpieczeństwa pożarowego
III klasy niebezpieczeństwa pożarowego
produkty naftowe
pozostałe
|
naziemny pionowy
|
4
|
5000 m3
|
III klasy niebezpieczeństwa pożarowego
produkty naftowe
pozostałe
|
naziemny pionowy
|
RAZEM
|
20 860 m3
|
|
|
Wszystkie zbiorniki posiadają system grzewczy.
2.Barki:
Spółka dysponuje zespołem własnych barek zbiornikowych o łącznej wielkości magazynowej do 6000m3 w tym:
- do 5500 m³ paliw lekkich;
- do 2300 m³ paliw ciężkich i olejów.
3. Autocysterny:
- dwie autocysterny o pojemności 30 m3 każda.
Infrastruktura przeładunkowa
1. Przeładunki bezpośrednie przy wykorzystaniu:
- statek morski;
- barki;
- cysterna kolejowa;
- autocysterna.
2. Przeładunki pośrednie z wykorzystaniem zbiorników Bazy Magazynowej lub barek.
Wiecej... ->
Dodatkowe informacje
W ramach usług przechowywania paliw i olejów okrętowych wykonujemy również:
- przepompowanie paliw i olejów z barek zbiornikowych lub cystern samochodowych na statek lub odwrotnie z osiąganą wydajnością do 150 m³/h dla paliw lekkich i 100 m³/h dla paliw ciężkich i olejów;
- podgrzewanie paliw ciężkich i olejów do temperatury umożliwiającej ich sprawne przepompowanie;
- składowanie pod nadzorem celnym produktu na terenie naszych terminali wyposażonych w systemy telewizji przemysłowej, ogrodzonych i ochranianych fizycznie;
- przeprowadzenie formalności celno-podatkowych;
- powyższe usługi wykonujemy przy współpracy z uznanymi rzeczoznawcami towarowymi.
Powyższe usługi realizujemy w rejonach portów Gdańsk i Gdynia.
O Terminalu Magazynowym
Terminal Przeładunkowy i Baza Magazynowa Comal przy ul. Kujawskiej 10 w Gdańsku zlokalizowany jest na działce nr 16 w obrębie 072. Przed II Wojną Światową, na początku lat 30-tych, prowadzono w tym miejscu gospodarkę magazynową na dwóch zbiornikach nr 1 i 2.
Po wojnie przejęły majątek zabudowany na w/w terenie przekazało do dyspozycji Przedsiębiorstwa Państwowego CPN. Największą modernizację terminal przechodził na początku lat sześćdziesiątych XX wieku, gdzie uzyskała dzisiejszy formę zabudowy. Podczas tejże modernizacji zbudowano: dwa nowe zbiorniki nr 3 i 4, pompownię przeciwpożarową, portiernię i budynek socjalny. Zmodernizowano rurociągi produktowe, technologiczne, kotłownię, budynek biurowy oraz linię cumowniczą.
Terminal jest usytuowany na działce o powierzchni 37 287 m2, z linią brzegową o długości 150 m, na terenie którym znajduje się ok. 597 m torów bocznicy kolejowej, z dogodnym dojazdem przez most wantowy do drogi krajowej nr 7. Terminal wyposażony jest w dwa zbiorniki o pojemności 5000 m3 każdy oraz dwa o pojemności 5 430 m3 każdy.
Uruchomienie eksploatacyjne tego terminala umożliwia wykorzystanie szlaku wodnego i kolejowego do transportu płynnych produktów niebezpiecznych, odciążając szlaki drogowe, szczególnie w obrębie aglomeracji Trójmiejskiej. Potencjał techniczno-technologiczny tej bazy pozwala na kompleksową obsługę logistyczną transportu tego rodzajów produktów w relacjach statek morski-cysterny kolejowe-cysterny samochodowe i zbiorniki magazynowe.
Wprowadzenie do eksploatacji powyższej bazy, uzupełnia brakujący w porcie gdańskim, potencjał do obsługi przeładunkowej i magazynowej mniejszych tankowców przewożących paliwa płynne i inne produkty ropopochodne, a także bunkierki zaopatrujące statki w paliwo na terenie portów i stoczni.